i stugan

Trodde ett tag att jag skulle få klara mig utan telefon den här veckan. Har jagat runt i stugan hela dagen och letat efter en laddare. Jag tog inte med någon eftersom "det alltid finns en i stugan". Vi gav tillslut upp. Jag envisades med att det fanns en i bilen, men gubben trodde mig inte. Jag hade rätt!

Pollen är samma som hemma. Fick lite tips av gubben min, för han har levt med detta längre än mig och med allvarligare symptom än mig. Vi kom också överens om att det är ok om jag tar tabletter när jag ammar. Idag har jag inte kunnat lägga ifrån mig bebis utan väsen, så jag höll mig inne när vi kom hem från stan. Känns faktiskt bättre ikväll!
Allmänt | |
#1 - - jessica:

Asså får du ta tabletter för pollen? På vårdcentralen sa dom nej till allt utom tavegyl (som man blir trött av) och ögon och näsdroppar:/ för att jag ammar.. vilka får du äta:)

Svar: Jag har ätit lite Loratadin. Jag har fattat det som att det är antihistamin och att det ska vara ok... Jag är osäker 😖
kkp

#2 - - Apan :

Åt loratadin förra sommaren när jag var preggo. Och så var det ok att ta nasonex sa dom på mvc? Fast det kanske är olika när man ammar o är gravid? Vet ej!

Svar: Ja det är lite olika. Loratadin går över i bröstmjölken och bebisen får i sig mindre än en procent av medicinen, men de rönen jag hört (flera olika) så är det bättre att ta än att må dåligt
kkp

Upp